OPIS
Książka ukazała się w USA w połowie października 2013 r. nakładem wydawnictwa Crown Business.
Autorami są bracia, Tom i David Kelley, kierujący znaną firmą designerską IDEO.
MT Biznes wydał kilka lat temu książkę Toma Kelleya zatytułowaną Sztuka innowacji.
Dla osób zainteresowanych projektowaniem przemysłowym oraz innowacjami to jest s u p e r ciekawa książka.
Autorzy twierdzą, że kreatywność nie jest rzadkim i wyjątkowym darem Bożym, że ma ją w sobie w jakimś stopniu każdy z nas, natomiast problem polega na tym, że zarówno proces edukacyjny, jak i praktyka biznesowa zamiast wyzwalać – zabijają w nas kreatywność. Celem książki jest przedstawienie metod i technik mających pomóc w uwolnieniu kreatywności.
Trudno o bardziej kompetentnych autorów. Autorami książki są twórcy i liderzy słynnej firmy designerskiej IDEO, która zaprojektowała m.in. pierwszą myszkę do komputerów osobistych Apple’a.
Książka ma trzy wątki:
Pierwszy to bardzo przystępnie opisana „teoria kreatywności” połączona z ogromnym doświadczeniem autorów (IDEO powstała w 1991 r. w Kalifornii, a dzisiaj jest firmą międzynarodową).
Drugi to liczne, często fascynujące przykłady kreatywnego rozwiązywania problemów. Kapitalny jest przykład wykorzystania w organizacji szpitalnej izby przyjęć jednego z dużych szpitali londyńskich organizacji pracy mechaników obsługujących samochody marki Ferrari w wyścigach Formuły 1. Przykłady dotyczą nie tylko projektowania nowych wyrobów, ale także tworzenia aplikacji software’owych czy funkcjonowania usług finansowych.
Trzeci wątek to poradnik, jak w praktycznie dowolnej organizacji stosować metody i techniki uwalniające w pracownikach ich potencjał kreatywności.
Książka daje czytelnikowi „pozytywnego kopa”, zachęca do eksperymentowania, do zerwania z rutyną, jest jak przysłowiowy powiew świeżego powietrza.