OPIS
W książce ujęto nowe zjawiska telewizyjne (niekoniecznie oglądane w tradycyjnie rozumianej telewizji stąd skupienie się w wielu tekstach na konwergencji mediów) w sposób interesujący dla młodego widza i czytelnika. Przedstawiono najpopularniejsze seriale telewizyjne oglądane przez młodych widzów na całym świecie, a także w Polsce (często za pomocą Internetu, w oryginalnej wersji językowej). Autorzy wybrali najróżniejsze tytuły i starali się zgłębić fenomen ich popularności, są to teksty eseistyczne, ale próbujące sięgać po narzędzia badawcze wykorzystywane w pracy socjologicznej, kulturoznawczej. Czytelnikiem docelowym są internauci w wieku 16-25, którzy oglądają kilka amerykańskich, brytyjskich seriali równocześnie, a poza ich oglądaniem angażują się w poszukiwanie informacji, tworzenie fandomów, interpretowanie poszczególnych odcinków na blogach, forach internetowych, czy serwisach tematycznych. Stąd wiele miejsca poświęcone zostało zjawisku widza sieciowego (drugoobiegowego, czyli internauty). Na polskim rynku ukazało się kilka podobnych publikacji cieszących się sporym zainteresowaniem, ale często zarzut wobec nich polegał na tym, że pisali je doświadczeni autorzy nie potrafiący zgłębić np. fenomenu seriali młodzieżowych. W przypadku poniższej publikacji autorzy skupili się na tych tytułach, które sami oglądają i stanowią dla nich widza docelowego.?