OPIS
Wielkoformatowy album w twardej, lakierowanej okładce z doskonałej jakości reprodukcjami na papierze kredowym.
Mówiąc o Antonie van Dycku, zawsze przywołuje się jego mistrza, Petera Paula Rubensa (1577-1640). Uczeń długo pozostawał w cieniu wielkiego Flamanda, a jego twórczość oceniano jako w pełni zależną od nauczyciela.
Francuski malarz, pisarz i krytyk sztuki Eugene Fromentin w wydanej w 1876 roku książce „Mistrzowie dawni” zauważa, że tylko nowe spojrzenie na twórczość van Dycka, nie w kontekście potężnej osobowości Rubensa, daje możliwość odkrycia go na nowo i zrozumienia jego sztuki. Wokół obu twórców i relacji między nimi narosło szereg powtarzanych przez pokolenia obiegowych opinii i anegdot, nie zawsze możliwych do zweryfikowania, ale na pewno rozbudzających wyobraźnię. Opowieści o zazdrosnym o talent ucznia mistrzu i próbach wyeliminowania konkurenta dodawały kolorytu ubogim faktom z biografii van Dycka.