OPIS
W trzecim roku nauki z cyklem Nasze „Razem w szkole”
utrwalamy umiejętność czytania – dzieci trenują czytanie ze zrozumieniem i coraz śmielej interpretują tekst literacki, analizują tekst użytkowy; kształcimy mówienie – ćwiczymy rozbudowane odpowiedzi na pytania do tekstu: wyciąganie wniosków, opowiadanie, interpretowanie tekstów literackich i poezji; dzieci przewidują dalszy rozwój wypadków, oceniają zachowanie postaci, ćwiczą podstawy empatii i wrażliwość; uczymy gramatyki i ortografii na poziomie elementarnym; przygotowujemy do rozumienia niedosłownego (frazeologizmy, przysłowia itp.); uczymy wypowiedzi pisemnych na zadany temat (do zapisania w zeszycie przedmiotowym); uczymy zachowań społecznych; kontynuujemy kształcenie matematyczne – rozwijamy umiejętności matematyczne w zakresie 1000 przez ćwiczenia rachunkowe, różne typy zadań, zadania nietypowe, początki analizy danych, propedeutykę kombinatoryki; uczymy przyrody (oddzielny podręcznik w drugim półroczu) – utrwalamy i poszerzamy wiedzę na temat polskiej fauny i flory, pokazujemy zjawiska przyrodnicze, uczymy zachowań i działań społecznych w obliczu klęsk żywiołowych; uczymy podstaw muzyki – uczymy nut, pokazujemy proste zapisy nutowe na pięciolinii, uczymy wykonywania prostych melodii na instrumentach akustycznych, rozpoznajemy wybrane instrumenty i głosy; rozwijamy twórczą aktywność dziecka w zakresie plastyki i techniki – malowanie różnymi technikami, wykonywanie wyklejanek, collage’y oraz makiet. Propedeutyka wiedzy o sztuce w oddzielnym podręczniku na drugie półrocze.
Komplet dla dziecka na rok nauki z cyklem Nasze „Razem w szkole” w klasie trzeciej:
I półrocze:
podręcznik z ćwiczeniami, części 1–5 zeszyty ćwiczeń, części 1–5
II półrocze:
podręcznik z ćwiczeniami, edukacja polonistyczno-społeczna części 1–4 podręcznik z ćwiczeniami, edukacja matematyczna Części 1–4 podręcznik z ćwiczeniami, edukacja przyrodnicza podręcznik z ćwiczeniami, edukacja artystyczna wyprawka śpiewniczek podręcznik Zajęcia komputerowe – podręcznik z ćwiczeniami i CD-ROM-em