OPIS
„Bardzo rzadko w neuronaukach głębokie myślenie teoretyczne na temat mózgu, jego struktury i funkcji łączy się z bogatym doświadczeniem oddanego swojej pracy klinicysty. W tym jednak podręczniku znajdzie Czytelnik dowód na to, że takie połączenie wiedzy z praktyką jest nie tylko możliwe, lecz konieczne.
Skuteczny program terapii – dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta z uszkodzeniem mózgu – nie powstaje w podręczniku, lecz w relacji terapeuta – pacjent. Zatem zgodnie z podejściem heurystycznym lansowanym przez autorkę niniejszy podręcznik rehabilitacji neuropsychologicznej nie stanowi „książki kulinarnej”, lecz w pełnym sensie tego słowa – przewodnik w pewnej trudnej, ale jakże ważnej podróży. Będzie on przydatny zarówno studentom i nowym adeptom neuropsychologii, jak i klinicystom, którzy na co dzień zmagają się z tymi problemami.
Prezentowana książka spełnia w zupełności współczesne standardy tego typu publikacji pod względem doboru treści, formalnej organizacji zagadnień swoistych dla dyscypliny oraz układu wyróżnionych kategorii […]. Czytelnik znajdzie tu szczegółowe – oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki – opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.
Z recenzji prof. zw. Dr hab. Danuty Kądzielawy