OPIS
Czy wzajemne zaufanie między uczestnikami rynków finansowych wpływa na wycenę wartości firm? Czy używanie słowa „zaufanie” ma w ogóle sens w odniesieniu do „finansowych graczy”? Książka w zaskakujący dla wielu sposób udowadnia, że tak, zaufanie ma znaczenie na rynkach finansowych. Autorka wspiera to stwierdzenie wynikami badań, przeprowadzonych na polskim rynku kapitałowym. Książka ukazuje się serii wydawanej wspólnie przez Poltext oraz Instytut Zarządzania Wartością SGH.
Książka przedstawia fundamentalną rolę zaufania z perspektywy przedsiębiorstwa i jego obecności na rynku kapitałowym. Ponadto omawia wpływ zaufania (dla którego kluczowe znaczenie ma komunikacja z inwestorami) na wycenę przedsiębiorstwa. Książka ma charakter interdyscyplinarny: problematykę zaufania i komunikacji analizuje z perspektywy językoznawstwa, prakseologii, psychologii, socjologii, zarządzania i ekonomii – w kontekście współczesnego rynku kapitałowego. Na potrzeby pomiaru zaufania autorka tworzy indeks zaufania do przedsiębiorstwa (IZ). Podane przykłady z rynku kapitałowego ilustrują negatywne, a niekiedy wręcz dramatyczne skutki nieetycznej komunikacji największych światowych korporacji.
Książka Katarzyny Żądło wypełnia lukę w bogatej literaturze poświęconej istocie i następstwom pozyskania lub utraty zaufania między uczestnikami rynków kapitałowych. Bez wątpienia zaufanie bądź jego brak ma wpływ na wycenę giełdową spółek akcyjnych. Publikacja stanowi udaną próbę uporządkowania rozproszonej wiedzy o wpływie zaufania na wycenę przedsiębiorstw.
prof. zw. dr hab. Jan K. Solarz, Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
Książka omawia niezwykle ważne zagadnienie relacji zaufania i wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Temat jest oryginalny, przy czym autorka prezentuje nowatorskie podejście, poparte własnymi badaniami empirycznymi. Publikacja wnosi nowe treści do zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
prof. dr hab. Barbara Dobiegała-Korona
Katarzyna Żądło – doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu o specjalności zarządzanie wartością (tytuł uzyskany w Szkole Głównej Handlowej). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w projektach komunikacyjnych realizowanych dla sektora finansowego, głównie bankowego. Zawodowo była związana m.in. z Citibankiem Handlowym oraz BNP Paribas. Obecnie pełni funkcję rzecznika prasowego DNB Bank Polska SA. Autorka publikacji z zakresu komunikacji i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.