OPIS
Podręcznik jest przeznaczony głównie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tj. uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim oraz o obniżonych uzdolnieniach. Umożliwia realizację wszystkich wymagań nowej podstawy programowej, dlatego może być także używany przez uczniów bez orzeczeń, którzy jeszcze w gimnazjum są na poziomie myślenia konkretnego i potrzebują przeprowadzenia na poziom myślenia abstrakcyjnego.
Mając na uwadze specyfikę adresatów podręcznika, autorzy przedzielili małe dawki wiedzy, oparte głównie na prostych doświadczeniach możliwych do przeprowadzenia w każdych warunkach, przykładami i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania.
Książka jest napisana w sposób bardzo przystępny (do koniecznego minimum ograniczono używanie pojęć abstrakcyjnych), a liczne ilustracje i przejrzysta grafika ułatwiają rozumienie przekazywanych treści. W podręczniku zadbano o możliwie powolny wzrost stopnia trudności.