OPIS
Komunikacja medialna to ważna dziedzina życia społecznego. Radio i telewizja są obok internetu i prasy najważniejszymi środkami masowego przekazu. To, w jaki sposób funkcjonują (w jaki sposób powstają i jakie audycje nadają), zostało opisane w niniejszej pozycji, komentarzu do ustawy z 29.12.1992 r. o radiofonii i telewizji (nazwa potoczna: ustawa medialna).
Książka w sposób precyzyjny i jasny pozwala zapoznać się Czytelnikowi ze wszystkimi zagadnieniami związanymi z tematyką radiofonii i telewizji, w tym m.in. z:
zasadami działania i odbioru programów radiowych i telewizyjnych
zadaniami publicznej radiofonii i telewizji
zasadami udzielania koncesji na rozpowszechnianie programów
audiowizualnymi usługami medialnymi na żądanie
funkcjonowaniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Niniejsza pozycja, bazując na tekście jednolitym z 18.2.2011 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 226) uwzględnia i szczegółowo prezentuje omówienie najnowszych zmian, w tym m.in.:
dotyczących wolnego odbioru krajowych i zagranicznych programów oraz audiowizualnych usług medialnych na żądanie przeznaczonych przez dostawców usług medialnych do powszechnego odbioru
dotyczących doprecyzowania pojęć „usługa medialna” oraz „audycja”
dotyczących audiowizualnych usług medialnych na żądanie
o dostawcach usług medialnych.
Niniejsza pozycja to nieodzowna pomoc dla praktyków Prawa - adwokatów, radców prawnych, sędziów, oraz w szczególny sposób dla jednostek publicznej radiofonii i telewizji (media publiczne) oraz podmiotów (nadawców komercyjnych), które uzyskały koncesję na swoją działalność a także dostawców usług medialnych. Książka stanowi również nieocenioną bazę wiedzy dla doktorantów, aplikantów zawodów prawniczych i studentów.