OPIS
Patricia Leighton i współautorzy analizują zjawiska stanowiące dziś codzienną praktykę w firmach, takie jak outsourcing, zlecanie usług osobom prowadzącym własną działalność, zatrudnianie pracowników tymczasowych czy współpraca z konsultantami. Zwracają uwagę, że zatrudnianie współpracowników nie jest już marginalne czy nietypowe, jak jeszcze często uważają prawnicy i menedżerowie, a jednak nadal mało jest publikacji na temat ich motywowania i rozwoju. Celem niniejszej książki jest uzupełnienie tego braku.
W publikacji zostały przedstawione główne aspekty zarządzania zasobami współpracowników wraz z kwestiami prawnymi, które powinny zostać rozważone. Poruszono w niej następujące zagadnienia:
- Jak zdecydować o tym, czy skorzystać z usług współpracowników?
- Jak wybrać dostawców umiejętności i pomyślnie włączyć ich do organizacji?
- Jakie kwestie kadrowe są kluczowe dla osób współpracujących z firmą?
- Jaka jest natura i wpływ ram prawnych odnoszących się do współpracowników, łącznie z bezpieczeństwem i higieną pracy, relacjami pracowniczymi i szeroko rozumianymi zagadnieniami socjalnymi?
- Co jest najważniejsze dla pomyślnego wykorzystania i maksymalizacji umiejętności współpracowników?
Publikacja zawiera liczne studia przypadku i przykłady oraz rozległe badania autorów, skupiających się na praktycznej stronie nowych relacji pracy, na ich zaletach i związanych z nimi zagrożeniach.