OPIS
Powieść przygodowa dla dzieci zaczynających czytać i czytających. Bohaterami powieści są 9-letni Kaj i 12-letnia Maja, którzy stali się w dosłownym tego słowa znaczeniu ofiarami gier komputerowych: zostali wchłonięci do internetowej otchłani, z której nie wydostaną się dopóty, dopóki nie pokonają stających im na drodze wrogów – równie źle usposobionych, jak obdarzonych niecodziennymi zdolnościami i dysponujących znanymi tylko w wirtualnym świecie broniami – nie rozwiążą mnożących się zagadek i nie unikną czyhających na nich pułapek. Mają tylko po jednym życiu i niewiele czasu, żeby wrócić do realu, a zagrożeń co niemiara. Na szczęście pomaga im kot, który mówi, charyzmatyczna postać znana nie tylko z wyrafinowanego poczucia humoru i gołębiego serca, ale także ze swojej wirtualnej mądrości i sprytu.
Autor i wydawca dają czytelnikowi słowo internauty i słowo literata, że ta fascynująca powieść przypadnie mu do gustu. Kto dotąd wyłącznie grał i niczego jeszcze nie przeczytał, niech przeczyta. A kto wyłącznie czytał, a nie grał, niech zagra.