OPIS
W książce omówiono problematykę ochrony prawnej klienta na rynku usług bankowych. W sposób kompleksowy i interdyscyplinarny poddane zostały analizie wszelkie możliwe metody ochrony interesów klientów banków, zarówno te przewidziane w regulacjach prawnych właściwych dla funkcjonowania banków, jak i w innych aktach prawnych o charakterze powszechnym, m.in. w tzw. Ustawach konsumenckich, stanowiących trzon prawa konsumenckiego. Autorka szeroko omawia te regulacje, dokonuje ich typizacji, oceny jakości legislacji w tym zakresie i kompletności systemu ochrony, a także jego skuteczności w praktyce.
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do praktyków wykonujących zawody prawnicze – sędziów, radców prawnych, pracowników instytucji świadczących usługi na rynku finansowym, w tym banków. Zainteresuje również pracowników organów ochrony prawnej, których celem jest ochrona uczestników rynku finansowego. Przydatna będzie także dla studentów prawa oraz słuchaczy studiów podyplomowych i aplikantów.