OPIS
Instrukcja egzekucji administracyjnej dla urzędu gminy – urzędu miasta.
Gotowy wzorzec instrukcji przygotowany z uwzględnieniem szeregu bardzo istotnych zmian obowiązujących od 1 stycznia 2013 roku oraz od 1 stycznia 2014 roku.
W ustawie z dnia 25 stycznia 2013 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Dz.U. z 2013 r., poz. 228 - wprowadzono zapis, że ”wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest organem egzekucyjnym uprawnionym do stosowania wszystkich środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, w egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.” (art. 6qa).
Postanowiono także, że w przypadku przejęcia przez związek międzygminny zadań gminy organem egzekucyjnym uprawnionym do stosowania wszystkich środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, w egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest zarząd związku międzygminnego (art. 6r ust. 1b).
Taki stan rzeczy determinuje konieczność utworzenia w wszystkich urzędach gmin i miast komórek egzekucji administracyjnej.
Niniejsze opracowanie ma za zadanie pomóc organom podatkowym gmin utworzenie komórek egzekucyjnych w urzędzie oraz wypracowanie w miarę jednolitych wzorców postępowania w zakresie prowadzenia dokumentacji egzekucji administracyjnej.
Uwaga! Publikacji towarzyszy suplement elektroniczny zawierający tekst instrukcji oraz wzory dokumentów w formacie MS Word, co pozwala na łatwe i szybkie ich dostosowanie do indywidualnych wymogów i rozwiązań stosowanych w jednostce.