OPIS
Zakres podjętej problematyki w książce umiejscawia ją w trzech aspektach:
porządkującej główne podejścia do znaczenia innowacyjności w postaci transferu technologii, poznawczej - ukazuje rolę, jaką pełni innowacyjność w zwiększaniu efektywności zarządzania przedsiębiorstwem,
praktycznej - zawiera wskazówki dla ludzi biznesu w zakresie racjonalności zachowań i optymalności decyzji w sferze innowacyjności jako czynnika podnoszącego konkurencyjność.
Cel główny pracy to - identyfikacja innowacji technologicznych w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich małych i średnich przedsiębiorstw przemysłu meblarskiego. Hipoteza główna - innowacje technologiczne wpływają na utrzymanie lub podniesienie przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw przemysłu meblarskiego
Cele szczegółowe to - Określenie poziomu kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej oraz osiągania pozycji konkurencyjnej na rynku polskich przedsiębiorstw przemysłu meblarskiego na podstawie badanej próby. Oraz, opracowanie modelu zarządzania przez innowacje zorientowanego na budowę przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w przemyśle meblarskim. Hipotezy szczegółowe - Przewaga konkurencyjna jest zróżnicowana na poszczególnych rynkach i zależy od struktury, potencjału technologicznego i konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłu meblarskiego