OPIS
Kolejna w dorobku książka graficzna krakowskiego ilustratora i grafika jest przekrojem całej jego twórczości. Wachlarz prac sięga od rysunków po komiksy. Oryginalna, plastyczna twórczość autora nie pozostaje bierna wobec otaczającej go rzeczywistości. Jego prace można nazwać zaangażowanymi społecznie i mocno zakorzenionymi w rzeczywistości i w kulturze, komentarzami do otaczającego nas świata. W albumie umieszczona jest choćby autorska, komiksowa interpretacja Przemiany Kafki czy ironiczna praca Sąsiedzi, niemal żartobliwie ukazująca częste relacje mieszkających obok siebie osób. Ciekawie prezentuje się też Dzień flagi, malarska realizacja oddająca specyfikę tego, jakby nie było, dość sztucznie stworzonego święta i ukazuje zdystansowane podejście autora do problematyki narodowo-patriotycznej. Ironiczny charakter ma też wyśmienity kolaż Koniec rewolucji, doskonale oddający sytuację dzisiejszej Solidarności.
Te nieliczne, wymienione prace to tylko fragment dyskusji, jaka nieustannie toczy się w tym tomie. Dyskusji, wobec której trudno pozostać obojętnym. Prace Bohajedyna prowokują, zachęcają, zaczepiają odbiorców, skłaniając do zastanowienia się nad osaczającą nas rzeczywistością.
Tomasz Bohajedyn urodził się w 1974 roku w Bieczu. Grafik i rysownik. Swoje prace publikuje między innymi w „ALBO albo. Problemy psychologii i kultury”, „Fragilach” „Gazecie Wyborczej”, „Le Monde diplomatique. Edycja Polska”, „Midraszu”, „Przekroju”, „Ricie Baum” oraz „Machinie”. Współpracuje również z pismami niemieckimi: „Floppy Myriapoda”, „Telegraph” i „Graswurzel Revolution”.
Wystawiał między innymi w Klubie Polskich Nieudaczników w Berlinie, Klubie Le Madame w Warszawie, na Rozbracie w Poznaniu, w Domu Edyty Stein i Falansterze we Wrocławiu, Galerii OFFicyna w Szczecinie i Galerii Teatru Komuna-Otwock.
Opublikował trzy książki graficzne Kongo (Warszawa 2007), Spaghetti western (Warszawa 2008) i Osad (Warszawa 2010).
Uważa się za ekspresjonistę. Jego ulubione techniki to linoryt, monotypia i rysunek tuszem.