Max Factor. Człowiek, który dał kobiecie nową twarz

okładka

Max Factor. Człowiek, który dał kobiecie nową twarz

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Dyktował trendy
Ustalał kanony piękna
To on stworzył nowoczesną kobietę

Z jego usług korzystały wszystkie wytwórnie filmowe i największe sławy Hollywood: Marlene Dietrich, Elizabeth Taylor, Ingrid Bergman, a nawet John Wayne.

Zanim Rudolf Valentino stał się bożyszczem kobiet, uważano, że ma zbyt ciemną cerę, by występować w kinie. Pewnie nigdy nie stałby się światową gwiazdą, gdyby nie specjalny puder, który wynalazł dla niego Max Factor.

To Max ufarbował na rudo słynne loki Rity Hayworth, które natychmiast stały się nieodłącznym elementem jej wizerunku.

Tylko on umiał poradzić sobie z charakterkiem kapryśnej Poli Negri, gdy egzotyczna piękność z Polski przyjechała na podbój Hollywood.

I przede wszystkim to właśnie dzięki niemu kosmetyki stosowane dotąd wyłącznie przez gwiazdy ekranu stały się dostępne dla wszystkich kobiet.

Urodził się w Łodzi. Już w wieku kilkunastu lat pracował w zakładzie słynnego berlińskiego stylisty. Potem trafił do Rosji, gdzie o jego radę zabiegali artyści Moskiewskiej Opery i dygnitarze carskiego dworu. Jednak i to mu nie wystarczało – wkrótce wyruszył do Ameryki, na podbój Fabryki Snów.

* * *

Fragment książki:

Niemoralne słowo "makijaż” zastąpiło wytworniejsze i akceptowalne "kosmetyki”, budząc powszechny niepokój i kontrowersje. Mężowie, oburzeni "nowym, wizerunkiem” swoich żon, wnosili pozwy o rozwód. Przerażeni rodzice zamykali zbuntowane córki w domach. Projekt ustawy zgłoszony w Kansas groził, że stosowanie kosmetyków "w celu stworzenia fałszywego wrażenia” przez kobiety w wieku poniżej czterdziestu czterech lat będzie uznawane za wykroczenie. Nawet papież Pius XI potępił takie "szatańskie sprawki”. Ale wszyscy oni byli skazani na porażkę. Szał na punkcie makijażu, podobnie jak szał na punkcie filmów, zawładnął społeczeństwem na dobre. Prawo do używania różu traktowano jak symbol wyzwolenia z wiktoriańskiego ucisku.

2 września 1918 roku Max ogłosił, że wreszcie zakończył eksperymenty nad linią Color Harmony (Harmonia Kolorów) stworzoną specjalnie dla aktorów filmowych. Był przekonany, że pewne zestawienia naturalnych kolorów cery, włosów i oczu najlepiej dopełniać konkretnymi odcieniami makijażu. Do tamtej pory istniały zaledwie trzy odcienie pudru dostępne dla wszystkich rodzajów cer: białych, różowych i śniadych. Max stworzył jedenaście starannie dobranych kolorów. Taka gama wystarczała, żeby harmonizować z wieloma karnacjami.

Idea Maxa leżąca u podstaw linii Color Harmony szybko zapewniła bardziej przewidywalne i pożądane efekty na planach filmowych. To była przełomowa koncepcja i Max miał nadzieję, że pewnego dnia przekona szerokie rzesze kobiet, nie tylko w Hollywood, lecz na całym świecie, iż nie ma nic grzesznego w upiększaniu tego, czym obdarzyła je natura.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:145x205 mm
  • Liczba stron:216
  • Oprawa:miękka ze skrzydełkami
  • ISBN-13:9788324023547
  • Data wydania:6 marzec 2013
  • Numer katalogowy:213600

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher