OPIS
Siódma już płyta Mietka Szcześniaka, która jest pierwszym anglojęzycznym albumem artysty (z wyjątkiem piosenki „Rzeczy zmieniają się” - ukłon w kierunku polskiej publiczności). Album powstawał przez cztery lata w studiach polskich i w Los Angeles, z muzykami polskimi i amerykańskimi.To nowa odsłona w twórczości Szcześniaka - muzyka gitarowa, akustyczna, bogata stylistycznie. Wreszcie można delektować się niezwykłymi umiejętnościami i barwą głosu Mietka, dozowanymi dojrzale i wrażliwie.Artysta opowiada historie, które wciągają wysublimowaną prostotą. I chociaż po angielsku- opowiedziane są językiem rozumianym wszędzie - językiem duszy. Każdy muzyk marzy o swobodzie tworzenia, łatwości przetwarzania pomysłów na gotowe utwory, sypania -jak z rękawa -pomysłami na dobre teksty, grania w przyjaznej atmosferze z bracią muzyczną z innych krajów, nagrywania w komforcie i w poczuciu totalnej akceptacji jako muzyk i człowiek. Mietek zafascynowany amerykańskimi muzykami spotkał Wendy Waldman, która znalazła - jak sama mówi - genialnych polskich muzyków. Spotkanie dwóch kultur, dwóch rodzin muzycznych: polskiej i amerykańskiej, które znalazły prawdziwą fascynację i szacunek dla swoich talentów. Atmosfera spotkań i nagrań była unikalna, właściwie rodzinna - można tę przyjazną przestrzeń usłyszeć. Ta płyta to hołd Szcześniaka dla amerykańskiej kultury muzycznej i wyraz fascynacji wielkimi postaciami, jak np. Joni Mitchell czy Bob Dylan. Kolejną muzyczną fascynacją Mietka jest amerykański folk, którego wpływy dzięki zaproszeniu amerykańskich artystów można - czarno na białym - usłyszeć na płycie. Na gitarach grają: Kenny Edwards, Brent Rowan, Rob Hoffman, Wendy Waldman, Jeff King, Cindy Bullens, Abraham Parker na bębnach i perkusjonaliach: Aaron Sterling i Scott Babcock na instrumentach klawiszowych: Paweł Zarecki i Piotr Kominek na basach: Marcin Pospieszalski i Debra Holland kwartet smyczkowy nagrywał pod batutą Krzysztofa Herdzina.A utorami muzyki do piosenki "Rzeczy zmieniają się" są: Wendy Waldman, Gary Baker i Matt Johnson, a tekstu - Mietek. W kilku piosenkach towarzyszy artyście afroamerykański chór „Life Choir” z Los Angeles pod dyrekcją legendarnego, pracującego ostatnio z Arethą Franklin, HB Burnuma. Całość zrealizował i zmiksował w Los Angeles Rob Hoffman, który jest współtwórcą sukcesu pierwszej płyty Christiny Aguilery, a współpracował m.in. z Quincy Jonesem. Zagościli też wokaliści: w duetach z Mietkiem zaśpiewają Wendy Waldman ( "Never Be The Same”) i Basia Trzetrzelewska w nowo zaaranżowanym hicie z lat 90-tych „ Save The Best For Rest” (autorstwa m.in. Wendy Waldman, wylansowanego na świecie przez Vanessa Williams). Wendy, która jest główną producentką płyty, miała prostą koncepcje brzmieniową: wyeksponować urodę wokalu Szcześniaka, obudować to stylowo i oldskulowo brzmiącymi aranżacjami, doprawionymi smacznie, a znikomo elektroniką. Artyści wiele pracowali nad tekstami, pisząc je wspólnie, podobnie jak większość kompozycji. Słowa, opowieści świadomie wpisane są w styl muzyczny, na wzór tradycyjnych cech gatunku.
Macie w rękach zapis unikalnego i nieograniczanego oczekiwaniami , merkantylnością, czasem, dyktatem mody i innych takich - spotkania artystów z różnych światów, którzy w muzyce, tekstach i życiu szukają Znaków ( „Signs „) . Możecie je odkrywać z nimi.