OPIS
Celem publikacji jest charakterystyka przejawów zachowań kontrproduktywnych, czyli takich – które odnoszą się do naruszania norm organizacyjnych lub wpływają na spadek produktywności, a w rezultacie utrudniają realizację celów organizacji lub szkodzą jej uczestnikom, przedstawienie ich konsekwencji i uwarunkowań, diagnoza głównych czynników/predyktorów (podmiotowych, grupowych i organizacyjnych) konstytuujących kontrproduktywne zachowania pracowników przedsiębiorstw, a także wskazanie działań, jakie mogą podejmować menedżerowie aby przeciwdziałać tym zachowaniom. Cel ten, poza wymiarem czysto poznawczym, ma też charakter praktyczny, bowiem zwiększenie efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw i budowa wartości rynkowej nie jest możliwa bez odpowiedniego reagowania na pojawiające się wśród pracowników zachowania dewiacyjne. Książka omawia w szczególności:
- Zachowania kontrproduktywne, problemy definicyjne i typologiczne - Interpersonalny wymiar zachowań kontrproduktywnych - Organizacyjny wymiar zachowań kontrproduktywnych - Uwarunkowania przejawiania zachowań kontrproduktywnych - Zachowania kontrproduktywne w perspektywie empirycznej - Ograniczanie i przeciwdziałanie kontrproduktywnym zachowaniom pracowniczym