OPIS
Prezentowana publikacja jest próbą bliższego przyjrzenia się prawidłowościom rozwojowym dzieci, wyjaśniającą ich potrzebę doświadczania świata, oraz ukazującą możliwości realizowania w przedszkolu (także w warunkach domowych) zabaw i zajęć służącyh poznawaniu przez dzieci różnych zjawisk fizycznych i wybranych zjawisk chemicznych. Książka zawiera scenariusze sytuacji edukacyjnych, opartych na dydaktycznych zabawach badawczych. Jako autorki wyszłyśmy z założenia, że dorośli (nauczyciele, rodzice) są zobowiązani do wykorzystywania naturalnych sytuacji oraz do celowego stwarzania sytuacji zadaniowych, które sprzyjają zaspokajaniu potrzeb poznawczych dzieci i gromadzeniu wiedzy o otoczeniu.
Życzymy nauczycielom wychowania przedszkolnego, dzieciom i ich rodzicom doświadczania radości ze wspólnych zabaw w badanie i poznawanie świata. Małgorzata Kwaśniewska Wiesława Żaba-Żabińska