OPIS
Skierowana jest bezpośrednio do dzieci i ich opiekunów. Autorki spojrzały na problem wad postawy oczami maluchów i ich rodziców. Biorąc pod uwagę te dwa punkty widzenia, stworzyły pozycję spełniające oczekiwania obydwu grup.
Książka zwraca uwagę dzieci i rodziców na potrzebę ruchu oraz potrzebę dobrej zabawy. Zawiera: 1. Bajkę opowiadającą o marzeniach dwójki przyjaciół – kotki Lili i szczeniaka Plafa. Ich marzenia i obawy do złudzenia przypominają szczęścia i troski zwykłych przedszkolaków. Celem bajki jest zachęcenie dzieci do ruchu i pokazanie, że gimnastyka może być świetną zabawą, jeśli tylko spróbujemy. Dzieci mają okazje poznać cztery ćwiczenia ogólnorozwojowe, które demonstrują i opisują bohaterowie. 2. Scenariusze 16 zabaw ruchowych wykorzystujących ćwiczenia prezentowane w bajce. Proponowane zabawy poprawiają równowagę dzieci, wzmacniają mięśnie i elastyczność stawów, rozciągają i usprawniają funkcję stóp (najczęstszy problem dzieci w wieku przedszkolnym). Każdy scenariusz zawiera dokładny opisu przebiegu zabawy, rodzaj potrzebnych przedmiotów, cele, dwa poziomy trudności (do wykorzystania w zależności od wieku i/lub stopnia sprawności fizycznej dziecka) oraz wskazówki dotyczące wartości i umiejętności rozwijanych w trakcie zabawy. Autorki pokazują, w jaki sposób wykorzystać naturalne predyspozycje dziecka do zabaw profilaktycznych. Prezentują gotowe scenariusze oraz podpowiadają, w jaki sposób stworzyć własne. 3. Komentarze fizjoterapeuty i psychologa dziecięcego, w których eksperci wskazują, na co należy zwrócić uwagę w trakcie zabawy, jakie korzyści niesie lub/i dlaczego niektórym dzieciom dana aktywność może sprawiać trudności. 4. Naklejki z bohaterami bajki, które mogą być wykorzystane przez rodziców jako nagrody, za podjęte próby gimnastyczne.
Zabawy przeznaczone są dla dzieci zdrowych a ich celem jest przeciwdziałanie powstawaniu wad postawy. Zakres i charakter wykorzystanych ruchów wpływa na ogólną poprawę sylwetki dziecka, wzmacnia mięśnie i wydolność organizmu oraz dostarcza wiele radości.
Książka tworzona była przy aktywnym wsparciu przedszkolaków. To oni wymyślili imiona bohaterów i decydowali o ich wyglądzie. Brali udział we wszystkich proponowanych zabawach. Dzięki ich zaangażowaniu, autorki mogły wprowadzić niezbędne zmiany i sprawdzić czy ich propozycje podobają się dzieciom.