OPIS
Publikacja przedstawia prawne aspekty spełnienia szczególnego rodzaju świadczenia, które ma postać zbioru danych cyfrowych i jest w całości przekazywane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (tzw. świadczenie elektroniczne). Autorka skupiła się na świadczeniach wynikających z umów zawieranych w obrocie profesjonalnym (ang. Business-to-Business, B2B).
W publikacji omówiono m.in.: - elektroniczną postać świadczenia, - reguły ustalania czasu i miejsca spełnienia elektronicznego świadczenia, - umowy elektroniczne, - świadczenia pieniężne spełniane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym zagadnienia związane z pieniądzem elektronicznym, - dokumenty w postaci elektronicznej (e-faktura, e-pokwitowanie).
Wzrastająca popularność handlu elektronicznego, w tym dotyczącego wyłącznie obrotu dobrami w postaci zdematerializowanej, a także coraz częstsze pojawianie się w praktyce prawniczej zagadnień, związanych z wykonywaniem umów elektronicznych, sprawiają, że publikacja jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla prawników, jak i przedsiębiorców kontraktujących w sieci.