OPIS
Informator omawia podstawowe zasady organizacji wsparcia rodziny i sytemu pieczy zastępczej. Celem publikacji jest wskazanie głównych założeń ustawy z ukierunkowaniem na obowiązki instytucji wynikające z funkcjonowania nowego systemu.
Opracowanie powstało w oparciu o problemy zgłaszane przez uczestników szkoleń prowadzonych przez autorkę. Dzięki temu informator został wzbogacony o kilkadziesiąt najczęściej zadawanych pytań związanych z problematyką ustawy.
Książka ta kierowana jest do wszystkich instytucji i organizacji działających na rzecz wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek organizacyjnych szczebla: gminnego, powiatowego oraz wojewódzkiego w tym m.in. ośrodków pomocy społecznej, powiatowych centrów pomocy rodzinie, ośrodków adopcyjnych, placówek opiekuńczo – wychowawczych, przedstawicieli organizacji pozarządowych działających w zakresie opieki nad dzieckiem i rodziną oraz rodzin zastępczych.
Wśród pytań, na które odpowiada autorka, znajdują się m.in.: - W jaki sposób gmina powinna zlecić realizację zadania z ustawy ośrodkowi pomocy społecznej? - Według jakich kryteriów należy określić limit rodzin zastępczych w 3-letnim programie rozwoju pieczy zastępczej? - Jak zorganizować w ramach powiatowego centrum pomocy zespół do spraw pieczy zastępczej? - Czy do realizacji ustawy stosujemy wywiad środowiskowy? - Jaki koszt ponosi gmina za pobyt dziecka w pieczy i na jakiej podstawie?