OPIS
"Rekomendujemy uwadze Czytelników, w tym studentów i kadry nauczającej w zakresie specjalności pedagogicznych, kolejny przejaw trosk dydaktycznych wybitnego pracownika Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych w Łodzi prof. dr hab. Moniki Jaworskiej-Witkowskiej. Jest to wynik nowego, wręcz nowatorskiego eksperymentu dydaktycznego, adresowanego zarówno do naszych studentów, jaki do grona, z którym Pani Profesor miała okazję spotykać się w innych miejscach (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, czy Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy). Eksperyment łączy dydaktykę i ambicje badawcze z troską o wysiłki samokształceniowe we współdziałaniu studentów i nauczających ich w zakresie otwierającym wyobraźnię, inicjatywę, śmiałość przekraczania granic dyscyplinarnych i transgresje pod względem dominujących typów dyskursu i praktyk narracyjnych."
(fragment Przedmowy II)