OPIS
Zawarte w publikacji teksty koncentrują się wokół niezwykle interesującej problematyki subiektywnego doświadczania świata przez człowieka dorosłego, słabo jeszcze rozpoznanej w polskiej andragogice. Podjęte rozważania ukazują złożone procesy uczenia się ludzi dorosłych, uwikłanych w różnorodne doświadczenia biograficzne, szukających swego miejsca w świecie, owego (mikro)świata, który stanowi równocześnie bezpieczną przestrzeń, pozwalającą kształtować swoją biografię, a także źródło rozterek, ograniczeń, a nawet marginalizacji społeczno-kulturowej. Zaprezentowane w tomie artykuły przedstawiają rozważane zagadnienia zarówno z różnych perspektyw naukowo-badawczych, jak i w kontekście praktycznych doświadczeń, co jest dużym walorem recenzowanej publikacji. Sądzę, że książka dostarczy różnorodnych inspiracji dla wielorakich analiz, refleksji i dyskusji nad obszarami badawczymi andragogiki zarówno andragogom, pedagogom, jak i innym osobom zainteresowanym tą tematyką.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Agnieszki Stopińskiej-Pająk z Uniwersytetu Śląskiego