OPIS
Książka w kompleksowy sposób omawia kwestie: * miejsca asystentki w strukturze organizacji i jej roli w procesie zarządzania, * kwalifikacji zawodowych i osobistych niezbędnych na tym stanowisku pracy, * procedur biurowych, które określają działanie firmy i asystentki, * dokumentów, jakie sporządza (lub z jakich korzysta) asystentka, * kształtowania wizerunku własnego i wizerunku firmy, * zasad dress code i ich stosowania w praktyce biurowej, * organizowania spotkań służbowych, * sprzętu i oprogramowania komputerowego z punktu widzenia potrzeb asystentki, * porad komputerowych dla asystentki, * regulacji prawnych oraz zasad nadzoru i kontroli w zakresie ustawodawstwa pracy. Wszystkie zagadnienia mają formę praktycznych porad, ułatwiających adaptację na stanowisku asystentki i wykazanie się profesjonalizmem w pracy. Autorami książki są osoby reprezentujące Państwowe Studium Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie oraz European Management Assistants, czyli EUMA Polska. Obydwie organizacje zajmują się kształceniem asystentek, zmianami w profilu zawodowym tego stanowiska, analizą karier asystentek oraz współpracą z pracodawcami zarówno w kraju, jak i w Europie. Dzięki tym kwalifikacjom i zainteresowaniom autorów książka ma praktyczny oraz użyteczny charakter.