Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza

okładka

Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Nowa wersja „grubej kreski” to przekonanie badaczy, że skoro tradycyjne media masowe schodzą ze sceny, warto zajmować się jedynie nowymi mediami, internetem oraz nowymi technologiami. Ale media jeszcze nie zginęły: podlegają „internetyzacji”, ale też kolonizują („mediatyzują”) internet, okazując się niezbędnym dostawcą treści „internetowych”. Nie przestaną być mediami nawet po ewentualnej migracji do sieci szerokopasmowych. Naiwne wizje całkowitej przemiany w systemie mediów i wzorach komunikowania masowego utrudniają działalność i przedsiębiorców, i twórców polityki publicznej. Dlatego autor poddaje szczegółowej analizie procesy konwergencji, mediamorfozy i remediacji, tworzące „nową ekologię mediów”, a także prognozy przyszłości mediów i internetu. Zajmuje się też przyszłością dziennikarstwa i demokracji, które za sprawą nowych mediów (choć bynajmniej nie tylko) będą musiały przejść gruntowną metamorfozę. Doktor Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Obecnie jest doradcą Przewodniczącego KRRiT. Pełnił wiele funkcji w kraju i zagranicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji naukowych poświęconych mediom elektronicznym i komunikacji społecznej. Za „wybitne osiągnięcia oraz reprezentowanie polskiego środowiska medioznawców na całym świecie” otrzymał w 2011 r. honorowe członkostwo Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Media są żywiołem Karola Jakubowicza – czuje się w nich jak ryba w wodzie. Z niezwykłą starannością wynajduje wszelkie dostępne źródła informacji i wiedzy na temat błyskawicznie zmieniającej się medialnej rzeczywistości, która w coraz większym stopniu decyduje o tym, jak postrzegamy świat i jak porozumiewamy się z innymi. Nowa ekologia mediów to jednocześnie mapa i encyklopedia, obowiązkowa, choć uprzedzam – wymagająca lektura dla wszystkich zainteresowanych współczesnymi mediami. Edwin Bendyk, dziennikarz tygodnika „Polityka”, autor blogu „Antymatrix” Nowa ekologia mediów jest niczym brakująca instrukcja obsługi internetu, telewizora czy komórki. Jednocześnie solidny i porywający przegląd najważniejszych trendów i teorii pozwala zrozumieć świat mediów, w którym żyjemy często w sposób nieświadomy. Karol Jakubowicz, wybitny znawca mediów tradycyjnych, podchodzący bez uprzedzeń do nowej ekologii medialnej, jest szczególnie wiarygodnym po niej przewodnikiem. dr Alek Tarkowski, dyrektor – Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, socjolog nowych mediów W serii Akademickie warsztaty dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:235x165 mm
  • Liczba stron:326
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788375611144
  • Data wydania:18 listopad 2011
  • Numer katalogowy:172502

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher