OPIS
Książki z serii STUDIA PRAWNICZE w pogłębiony sposób prezentują całość problematyki danej dziedziny prawa. Są to kompletne opracowania uwzgledniające dorobek doktryny, orzecznictwo, zawierające elementy prawnoporównawcze. Książka Prawo handlowe składa się z trzech części, z których: pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. pojęcia prawa handlowego, definicji przedsiębiorcy, zasad rejestrowania przedsiębiorców i ich uczestnictwa w obrocie gospodarczym, druga przedstawia podmioty występujące w obrocie gospodarczym, w tym m.in. spółki handlowe, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe, fundacje i stowarzyszenia, trzecia zawiera opisy nazwanych i nienazwanych umów handlowych, np. umowy sprzedaży konsumenckiej, umowy komisu czy umowy factoringu. W trzynastym wydaniu wprowadzono m.in. zmiany wynikające z wejścia w życie ustaw: o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiebiorców, o zmianie ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji oraz o zmianie ustawy – Przepisy wprowadzające ustawe o Krajowym Rejestrze Sądowym. Ponadto uwzględniono regulacje zawarte w ustawie z dnia 1 kwietnia 2011 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 92, poz. 531). Uwzględniono też najnowszą literaturę przedmiotu i orzecznictwo Sądu Najwyższego.