OPIS
TANGRAM to klasyczna układanka logiczna, znana i ceniona od wieków. Idea tangramu powstała w Chinach prawdopodobnie między 8 a 4 wiekiem p.n.e. W skład wchodzi 7 elementów (kwadrat, równoległobok i 5 różnych trójkątów). Wykorzystując je wszystkie, można ułożyć niezliczoną ilość sylwetek ludzi, zwierząt, przedmiotów i figur geometrycznych.
Tangram kształtuje logiczne myślenie u dzieci, zmusza do poszukiwania nietypowych rozwiązań, wpływa bardzo pozytywnie na rozwój wyobraźni. Wykorzystanie tangramów na lekcji uatrakcyjnia ją, a uczniowie mogą się przekonać, że matematyka to nie tylko liczby i zadania tekstowe, ale także kraina, w której można się dobrze bawić.
Zabawy z Tangramem pomagają zrozumieć podstawy geometrii, np. przy omawianiu własności figur płaskich, obliczaniu pól wielokątów czy przy wskazywaniu równości pól wielokątów. Rozwijają wyobraźnię przestrzenną, uczą kreatywnego i twórczego myślenia, pobudzają do poszukiwania nowych rozwiązań. Poprzez zabawę ćwiczą koncentrację, spostrzegawczość i cierpliwość w dążeniu do celu. Uniwersalność ich polega na tym, iż zainteresują wszystkich – niezależnie od wieku! – a dzięki swojej prostocie umożliwiają zabawę w każdym miejscu i czasie.
W układance TANGRAM nie obowiązują „sztywne” zasady gry poza jedną: do każdej figury należy wykorzystać wszystkie klocki, nie nakładając ich na siebie. Mając kilka zestawów puzzli TANGRAM, można zorganizować zawody, w których zawodnicy rywalizują ze sobą, układając określone figury na czas lub na jakiś określony przez graczy temat.
Książka zawiera 204 wzory do układania i ich rozwiązania.