OPIS
Nowa książka Jerzego Jastrzębskiego porusza kilka newralgicznych, społecznie istotnych i paląco aktualnych zagadnień. Są to między innymi kwestie przeobrażeń systemu edukacyjnego, miejsca oraz roli nauki i szkolnictwa akademickiego w nowoczesnym, demokratyczno-zmediatyzowanym społeczeństwie, wpływu mediów na społeczne postawy i aspiracje edukacyjne, roli polityki (i polityków) w kreowaniu masowych wyobrażeń o tzw. społeczeństwie wiedzy, skutków przemian modelu edukacyjnego dla kodeksu etycznego nauki, aktywności instytucji szkoły i systemu medialnego w tworzeniu współczesnych postaw i oczekiwań poznawczych. Wątkiem wspólnym, motywem wiążącym wszystkich umieszczonych w Ideologii i komunikacji rozdziałów jest niezależność przyjętej perspektywy, a zatem oryginalność badawczego spojrzenia, bezwzględnie krytyczny dystans do obiegowych, fundowanych przez instytucje edukacyjne (szkołę przede wszystkim), utrwalonych przez media stereotypów poznawczych. Z recenzji prof. Andrzeja Zawady