OPIS
Pozycja, która zainteresuje każdą osobę związaną zawodowo ze szkoleniami. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na praktyczny przewodnik, dający receptę nie tylko, jak zrobić dobre szkolenie, ale jak zrobić szkolenie, aby uzyskać zaplanowany efekt. Praktyczność tej pozycji jest jej największą zaletą. Jej konstrukcja rzeczywiście zgodnie z tytułem dostarcza czytelnikowi-praktykowi w jednym miejscu całej wiedzy i narzędzi niezbędnych do przejścia przez kompletny proces rozwoju kompetencji w organizacji krok po kroku. Autor zawarł w niej swoje doświadczenia z kilkunastu lat zarządzania szkoleniami w różnych organizacjach. Niewątpliwym atutem jest polski grunt tych doświadczeń. Zebrana tu wiedza i praktyka pozwoli zarówno na stworzenie od podstaw profesjonalnego systemu szkoleniowego spełniającego wymogi dzisiejszego rynku, jak też na kompleksowy audyt i usprawnianie tych systemów, które już funkcjonują, ale wciąż nie spełniają oczekiwań organizacji. Pozycja, którą powinien mieć każdy, kto zajmuje się szkoleniami. Za wiedzę zgromadzona w kompendium oraz proponowane rozwiązania firma konsultingowa zażądałaby całkiem pokaźnej sumy. (...) To, co mnie przekonuje do tej pozycji, to całościowe spojrzenie autora na szkolenia jako proces - od przyczyny powstania szkolenia aż do pomiaru jego efektów. Drugą wielką zaletą jest pragmatyczne i zdroworozsądkowe podejście autora do procesu i realiów szkoleniowych w Polsce. (...) Tomasz Kuriata, ING Bank Śląski (...) Bardzo dużym atutem książki jest to, że prezentuje ona wiele narzędzi, które – w przeciwieństwie do innych, podobnych lektur – są kompletne, doskonale opisane, poparte przykładami i wyposażone w instrukcję użycia. (...) Przez użytkownika z pewnym już doświadczeniem, mogą być z powodzeniem wykorzystywane niemalże od ręki. Zasadniczo narzędzia to bardzo ważny atut tej pozycji. To one czynią ją na wskroś praktyczną (...). Zbigniew Brzeziński, Extreme Management Solutions O Autorze: Paweł Kopijer (1970), absolwent studiów MBA w Wyższej Szkole Zarządzania na kierunku Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Były szef projektu zagranicznych misji studyjnych oraz dyrektor zarządzający w Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami, HR menedżer jednej ze spółek IT, a wcześniej specjalista ds. szkoleń w centralnym zarządzie Poczty Polskiej. Obecnie prezes 2C Dom Brokerski Rynku Szkoleń, prezes polskiego oddziału międzynarodowego stowarzyszenia American Society for Training and Development przekształconego w Polish Society for Training and Development. Autor licznych artykułów o tematyce dydaktycznej, szkoleniowej oraz związanej z zarządzaniem ludźmi. Twórca pierwszego w Polsce programu certyfikacji kompetencji szkoleniowców pt. „Profesjonalny Menedżer Szkoleń”, autor Modelu SEB. Współautor i współwykonawca projektów doradczych związanych z oceną efektywności szkoleń, szacowaniem rentowności i wskaźnika ROI, usprawniania procesów szkoleniowych. Aktualnie wykładowca studiów podyplomowych lub dziennych na takich uczelniach jak, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, Politechnika Gdańska, Politechnika Warszawska, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera. Patronaty: Polish Society for Training & Development, Personel i Zarządzanie, HR standard.pl, portal Nowoczesna firma (NF.PL), 2c consulting, Model SEB, księgarnia Psyche