OPIS
Od 7.3.2011 r. zmieniły się zasady kontroli GIODO w związku z nowelizacją przepisów o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2010 r. Nr 229, poz. 1497). Nowe przepisy odnoszą się do zadań Generalnego Inspektora, przeprowadzania kontroli oraz obowiązków informacyjnych administratora danych osobowych. Ochrona danych osobowych jest istotnym elementem polityki każdej firmy oraz ważnym zagadnieniem dla każdej osoby fizycznej. Spotykamy się z tym codzienne, a nie zawsze wiemy co i jak robić, aby dane osobowej (zarówno nasze jak i przez nas gromadzone) były bezpieczne, jak postępować by nie narazić się na odpowiedzialność z tego tytułu. Publikacja prezentuje spojrzenie na dane osobowe z punktu widzenia Prezesa, Dyrektora, Zarządu, na których z mocy prawa ciążą określone obowiązki a ich niewykonanie to poważne konsekwencje służbowe i karne. Dzięki niej osoby odpowiedzialne za ochronę danych osobowych dowiedzą się, jak przebiega kontrola, co jest kontrolowane, na co Inspektorzy GIODO zwracają uwagę, jakimi dokumentami powinna dysponować każda firma przetwarzająca dane osobowe, jakie obowiązki w zakresie kontroli ma Administrator Danych Osobowych lub Administrator Bezpieczeństwa Informacji, jak postępować w czasie kontroli, jakie są uprawnienia i obowiązki w czasie jej trwania.