OPIS
Doskonały przewodnik po świecie programowania w C# dla platformy .NET!
- Środowisko Visual Studio 2010, język C# 4.0 i podstawy projektowania aplikacji
- Bazy danych i technologia LINQ
- Nowy paradygmat zrównoleglenia aplikacji z biblioteką TPL
- Technologie Windows i wprowadzenie do XNA 4.0
Język C# na dobre zadomowił się już na rynku programistycznym. Zarówno on sam, jak i platforma .NET przydają się do najróżniejszych zastosowań, obejmujących nie tylko projektowanie złożonych aplikacji korzystających z baz danych, ale również usług systemu Windows lub gier. Pora więc zapoznać się z tym językiem programowania, oswoić ze środowiskiem Visual Studio 2010 firmy Microsoft i zorientować się, jak możesz wykorzystać nowe umiejętności. Ta obszerna książka o przekrojowym charakterze ułatwi Ci wejście w świat języka C#, platform .NET i XNA. Poznasz również wiele zaawansowanych technik programistycznych.
Z pierwszej części przewodnika poznasz język C# i bogate środowisko programistyczne Visual Studio 2010. Nauczysz się również jak wydajnie projektować aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika. Kolejne części poruszają kwestie połączenia aplikacji z bazą danych i stosowania technologii LINQ. W dobie komputerów z wieloma procesorami o wielu rdzeniach bardzo ważna jest umiejętność tworzenia aplikacji wielowątkowych. Temu zagadnieniu poświęcona jest część czwarta dotycząca nowej biblioteki TPL. Znajdziesz tu także opis zagadnień związanych z usługami sieciowymi WCF i pracą z wykorzystaniem różnorodnych technologii Windows. Osobną część poświęcono także wprowadzeniu do technologii XNA 4.0 i budowaniu z jej pomocą gier korzystających z grafiki 2D. Jeśli chcesz programować w języku C#, nie możesz przegapić tej książki!
- Środowisko Visual Studio 2010, język C# i debugowanie kodu
- Projektowanie zorientowane obiektowo i przegląd komponentów Windows Forms
- Podstawy ADO.NET, eksport i prezentacja danych, transakcje i raportowanie
- Wprowadzenie do zapytań LINQ i tworzenie źródeł danych LINQ
- Programowanie współbieżne - wątki i zadania
- Klasa Parallel i dane w programach równoległych, technologia PLINQ
- Biblioteka WCF - tworzenie usług sieciowych nowej generacji
- Technologie Windows - rejestr systemu, komunikaty, usługi i automatyzacja
- Tworzenie gier w XNA 4.0, użycie shakerów HLSL
- Użycie wyrażeń regularnych - sposób na weryfikację wprowadzanych danych
- Testy jednostkowe - najlepsza metoda sprawdzania poprawności kodu
Poznaj platformę .NET i język C# od podszewki!