OPIS
Dzieciom trzy- i czteroletnim nauka poprzez zabawę przychodzi z duża łatwością, bo robią to dla przyjemności i bez wysiłku. Dlatego naukę czytania powinno się rozpocząć od najmłodszych lat życia, kiedy dziecko nie odczuwa jeszcze przymusu nauki. Celem dydaktycznym książeczki ABECADŁO cześć 2 jest kształcenie umiejętności: - rozpoznawania liter jako znaków graficznych, - rozróżniania liter drukowanych i pisanych: wielkich i małych, - odwzorowywania i ustalania ich kolejności w alfabecie, - kojarzenia głoski z jej graficznym obrazem, - łączenia w pary liter z obrazkiem, którego nazwa rozpoczyna się od danej litery, - odszukiwania i odczytywania liter drukowanych i pisanych zlanych z tłem, - łączenia liter pisanych z ich drukowanymi odpowiednikami oraz łączenia liter drukowanych z ich pisanymi odpowiednikami, - odszukiwania takich samych liter w zbiorach, - odczytywania prostych trzyliterowych wyrazów, łączenia dwóch sylab w jeden wyraz.