OPIS
Telewizja nie jest dziś tym samym medium, jakim była przez większą część swojej historii. Nowe kanały dystrybucji treści telewizyjnych - od kanałów satelitarnych i kablowych, przez sprzedaż płyt DVD, po usługi internetowe - sprawiły, że radykalnie zmieniają się praktyki jej oglądania. Coraz częściej to widzowie decydują nie tylko, jakie programy oglądają, ale również, jak, kiedy i gdzie to robią. Zmianom technologii i modeli biznesowych towarzyszy gwałtowna segmentacja widowni oraz pojawienie się odbiorców niszowych, co stawia przed badaczami telewizji nowe wyzwania.
Autorzy zebranych w tej antologii tekstów opisują przemiany modeli funkcjonowania telewizji, analizują nowe zjawiska, od "złożonych" seriali telewizyjnych po YouTube, szukając jednocześnie odpowiedzi na pytanie: czym jest dziś telewizja? Przemiany, którym podlega współczesna telewizja, są również tematem zbioru Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia.