OPIS
Od Autorki: "Co zrobić, kiedy dziecko zaczyna samodzielnie czytać? Chce poznać całą przygodę, ale nie lubi skupiać uwagi zbyt długo? Pociąga je tekst, ale uwielbia także zabawy i łamigłówki? Chciałam, żeby powstała książka, która daje czytelnikowi wszystko, czego potrzebuje. Tak więc znajdziecie tutaj opowiadania uporządkowane alfabetycznie (współgra to z pociągiem dzieci o katalogowania i szeregowania rzeczywistości, a jednocześnie oswaja je z pojęciem alfabetu) oraz gry, zabawy i zagadki (dziecko, odrywając się od czytania, nie musi rzucać książki w kąt - wychodzi poza fabułę i rozwija wyobraźnię, kontynuując "pracę z tekstem" na poziomie innych aktywności). Teksty nadają się zarówno do głośnego czytania dzieciom, jak i do samodzielnej lektury. Rodzic czy nauczyciel może je łatwo wykorzystać z trakcie zajęć edukacyjnych, pracując na elementach tekstowych i "zabawowych". Dodatkowe zadania, przenoszące czas poświęcony opowiadaniu poza samo czytanie, znakomicie trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem." [Anna Sójka]