OPIS
Rozdział I Mirosław R. Dąbkowski, Społeczny kontekst zastraszania /11 Rozdział II Monika I. Dąbkowska, Kontekst psychospołeczny zastraszania (bullyingu) - styl atrybucji uczniów szkół gimnazjalnych a przemoc rówieśnicza /21 Rozdział III Sławomira Sadowska, Oblicza szkolnych relacji rówieśniczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w badawczych poszukiwaniach nauk społecznych odwołujących się do perspektywy podmiotowej /34 Rozdział IV Ioannis Tsiantis (red.), Vademecum nauczyciela. Program zajęć klasowych profilaktyki zastraszania i przemocy w szkole /57 Rozdział V Barbara Mikołajczyk-Kant, Poprawa relacji w grupie rówieśniczej i w otoczeniu grupy jako sposób przeciwdziałania przemocy /148 Rozdział VI Artur Kołakowski, Jak pomóc rodzicom i nauczycielom dzieci mających problemy z zachowaniem /171 Rozdział VII Mirosław R. Dąbkowski, Wstępne spostrzeżenia z implementacji Programu zajęć klasowych Profilaktyki Zastraszania i Przemocy w szkole /193