OPIS
Jest to zbiór nietypowych ćwiczeń do nauki czytania. W zebranym materiale dominują zbudowane z sylab otwartych pseudowyrazy, czyli słowa pozbawione znaczenia. Tak dobrany materiał sprawia, że dzieci koncentrują się na odczytywaniu sylab, wyrazów, zdań – nie mogą bowiem zgadywać lub domyślać się ich treści. Ponieważ nauka czytania nie może ograniczyć się do umiejętności dekodowania, w książce znajdują się również ćwiczenia sprawdzające rozumienie, na przykład krzyżówki, pytania czy zadania matematyczne. Bardzo ważną część stanowią te ćwiczenia, które stymulują zaburzone funkcje u dzieci z dysleksją, na przykład analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową. Zdania te pomagają dzieciom w różnicowaniu podobnych liter (na przykład l – ł, o – ó, z – ż, n – m) oraz umożliwiają zapamiętanie odpowiedniej kolejności sylab, gwarantując rozumienie przeczytanego wyrazu i zdania. Istotne znaczenie mają także ćwiczenia, które uczą dziecko ze specyficznymi trudnościami właściwego postrzegania kierunku czytania.