OPIS
Poznaj metodologię projektowania i wytwarzania systemów informatycznych!
- Co to jest UML?
- Czym jest modelowanie zwinne?
- Jak wybrać narzędzia wspomagające proces projektowania?
Projektanci wielokrotnie podejmowali próby opracowania sposobu prezentacji struktury i zasad działania systemów informatycznych. Poszukiwania metody, która zostałaby zaakceptowana przez rynek i uznana za standard, trwały długo i nie były łatwe. Zakończyły się jednak sukcesem, a ich efektem jest język UML. Z drugiej strony "banda czterech" (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) w 1995 roku opracowała metody rozwiązywania typowych problemów - wzorce projektowe.
Craig Larman łączy znajomość języka UML z wiedzą na temat wzorców projektowych i przedstawia w swojej książce sposoby projektowania systemów informatycznych z wykorzystaniem języka UML 2. W trakcie lektury tego uznanego na całym świecie podręcznika dowiesz się, jak zbierać wymagania, tworzyć przypadki użycia, modelować dziedzinę, tworzyć architektury wielowarstwowe, a co najważniejsze, odkryjesz, jak wykorzystać przy tym wzorce projektowe. Najnowsze wydanie wzbogacone zostało o nowe studia przypadków, omówienie zwinnych metod projektowania oraz liczne dodatki ułatwiające naukę. Podręcznik ten jest niezastąpiony dla wszystkich osób mających styczność z procesem projektowania i wytwarzania systemów informatycznych.
- Przypadki użycia, diagram przypadków użycia
- Wykorzystanie testów do identyfikacji przypadków użycia
- Metody przyrostowe i ewolucyjne
- Cykl życia projektu w modelu kaskadowym
- Praktyki zwinne, modelowanie zwinne
- Modelowanie dziedziny
- Wzorce projektowe "bandy czterech"
- Analiza i projektowanie obiektowe
- Zarządzanie projektem
- Diagramy klas
- Projektowanie warstw
- Diagramy sekwencji i komunikacji
- Programowanie sterowane testami
- Narzędzia wspomagające UML
Dołącz do grona najznamienitszych projektantów!