OPIS
Według mistrzów opowiadania, jakimi są Richard Maxwell i Robert Dickman, opowiadanie bardzo przypomina bieganie. Każdy wie, jak to robić, lecz mało kto przebiegł milę w czasie krótszym niż cztery minuty. Co różni znakomitych biegaczy od całej reszty? Ci wielcy nie tylko wiedzą, jak odbić się w każdym kroku, ale również — jak w każdym kroku dopasować do siebie pracę wszystkich mięśni, aby nie zmarnować żadnego wysiłku i osiągnąć cel. Najlepsi na świecie biegacze znają bieganie na wylot. Najlepsi na świecie przywódcy znają na wylot opowiadanie. Maxwell i Dickman uczą czytelnika Elementów perswazji, jak należy opowiadać. Pokazują, że umiejętność opowiadania jest istotna w każdej branży i że każdy może wykorzystać jego siłę. Aby stworzyć — w każdej sytuacji — doskonałe opowiadanie, potrzeba: - pasji, aby słuchacze byli zainteresowani zakończeniem - bohatera, który jest siłą napędową akcji - antagonisty, który przeciwstawia się bohaterowi - chwili świadomości, w której bohater odkrywa sposób na pokonanie przeszkód - transformacji — osiągnięcia przez bohatera jego upragnionego celu Dzięki temu prostemu przepisowi nasze opowiadania pozwolą nam sprzedawać produkty, inspirować pracowników do rozwiązywania problemów i innowacji — oraz z pewnością przyniosą nam więcej pieniędzy. Maxwell i Dickman korzystają ze swych doświadczeń zawodowych (w branży rozrywki i w dziedzinie doradztwa dla przedsiębiorstw), aby przedstawić przepis na skuteczne powiadanie. Każde z nich musi obejmować pięć podstawowych elementów: PASJĘ, z jaką się je powiada, BOHATERA, który prowadzi nas przez akcję opowiadania i pozwala nam spoglądać na nie jego oczami, ANTAGONISTĘ lub przeszkodę, których pokonanie jest zadaniem bohatera, chwilę ŚWIADOMOŚCI, która pozwala bohaterowi odnieść zwycięstwo, oraz naturalny wynik — TRANSFORMACJĘ bohatera i świata. Zgódźmy się: przewodzenie jest o wiele zabawniejsze od podążania w czyjeś ślady. Nawet jeśli ktoś nie chce zostać dyrektorem generalnym ani zmieniać świata, z pewnością chce mieć wpływ na swoją własną pracę i swoje własne idee. A to właśnie uzyskujemy w ostatecznym rachunku dzięki umiejętności opowiadania. Richard Maxwell udostępnia klientom FirstVoice swoje umiejętności rozwijane w ciągu 25 lat kariery autora tekstów i producenta w branży filmowej i telewizyjnej. Był producentem takich filmów fabularnych jak /Wyzwanie/, /Wąż i tęcza/ oraz /W cieniu Chin/; ponadto jako redaktor scenariuszy współpracował ze wszystkimi głównymi wytwórniami Hollywood i wieloma producentami niezależnymi. Mieszka w Pacific Palisades w Kalifornii z żoną Christine. Robert Dickman zajmuje się coachingiem dla menedżerów z wyższych szczebli zarządzania, specjalizując się w strategiach narracyjnych w kontekście komunikacji w przedsiębiorstwie, projektowania produktu i kształtowania marki. Działalność swoją prowadzi w FirstVoice, agencji doradczej wyspecjalizowanej w wykonywanych na zlecenie firm szkoleniach w zakresie świadomości mediów. Robert był mnichem w japońskim klasztorze zen Ryutaku-ji w Mishimie, potem aktorem i specjalistą od coachingu, współpracującym z najwybitniejszymi aktorami w sprawach gry i komunikacji. Mieszka w Santa Monica w Kalifornii z żoną Aimee i córką Rylie. Elementy perswazji to dobrze, nawet błyskotliwie napisana książka, która przekonująco dokumentuje zasadniczą rolę opowiadań w naszym codziennym życiu zawodowym i osobistym. — Jim Kouzes, współautor bestsellerów The Leadership Challenge oraz A Leader’s Legacy Opowiadanie jest kluczem do każdej niemal komunikacji w działalności gospodarczej. Książka ta pokazuje, czego potrzeba, aby dobrze opowiadać. Kto chce, by jego opowiadanie miało szczęśliwe zakończenie, niech ją przeczyta! — Marshall Goldsmith, specjalista od coachingu i autor bestsellera What Got You Here Won’t Get You There