OPIS
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: * genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, * proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, * różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, * kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, * wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, * marketingową strategię pozyskiwania kwalifikowanej siły roboczej przez regiony wiedzy, * marketingowe podejście do lokalizacji obiektów handlowych, * znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, * możliwości wykorzystania przedsięwzięć sportowych w strategiach rozwoju miast i regionów, * warunki i koncepcje internacjonalizacji miast i regionów, * rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, * instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników samorządowych i radnych, pracowników sektora publicznego, menedżerów i innych osób zainteresowanych propagowaniem podejścia marketingowego w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych. Książka może również wzbogacić bibliotekę pracowników naukowych, studentów i doktorantów zajmujących się problemami wdrożenia podejścia marketingowego w zarządzaniu terytorialnymi jednostkami samorządowymi.