OPIS
Trzyosobowa komórka Komendy Głównej Policji, wpada na trop przemytu dzieł sztuki na wielką skalę. Kruk – szef złodziejskiej szajki – od lat pozostaje nieuchwytny. Komisarz Kent stoi wreszcie przed szansą złapania wpływowego gangstera. Całą operację utrudnia śmierć głównego świadka, a Kruk porywa młodą dziewczynę Ankę. Za uciekinierami rusza pościg i detektywi trafiają do Lęborka. W tym samym czasie na dnie Atlantyku, poszukiwacz skarbów Paul Caden wydobywa z zatopionej niemieckiej łodzi podwodnej - sejf. To odkrycie sprowadza do Lęborka tajne Bractwo Stylusa, które pragnie odnaleźć tajemniczy rękopis, słynnego wynalazcy Paula Nipkowa. Wkrótce losy wszystkich postaci splatają się ze sobą. Komisarz Kent i jego zespół szybko odkrywają, że gra toczy się nie tylko o manuskrypt. Z zeznań świadka wynika, że w Lęborku przebywa ktoś potężniejszy od Kruka. Ktoś, kto chce przechytrzyć wszystkich i zagarnąć skarb dla siebie.