Dziwnologia Odkrywanie wielkich prawd w rzeczach małych.

okładka

Dziwnologia Odkrywanie wielkich prawd w rzeczach małych.

Nakład produktu jest wyczerpany

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Czytasz czasami horoskopy? Spokojnie, nie ma się czego wstydzić - to samo robi codziennie sto milionów Amerykanów, a sześć milionów było gotowych zapłacić astrologowi za analizę swojej osobowości. Obrazu dopełnia jeszcze Ronald Reagan, konsultujący ze znawcą tajemnych wpływów nieba daty swoich wystąpień i rozkład lotów Air Force One.

Richard Wiseman stawia pytanie: czy to naprawdę działa? Czy istotnie data ich urodzin lub dzień założenia firmy może być kluczowy dla przyszłości człowieka albo przedsiębiorstwa?

To tylko jeden z problemów, którymi zajmuje się autor Kodu szczęścia. Analizuje także fenomen kłamstwa (czy na pewno potrafimy rozpoznać oszusta?), sekrety przesądów (czy mają jakieś uzasadnienie?), zagadnienia psychologii decyzji (co wpływa na nasze wybory?), różnice między naszymi deklaracjami i zachowaniami (kiedy idą w parze?) oraz próbuje ustalić, jaki jest najśmieszniejszy dowcip na świecie (może to jeden z tych, które znasz?)

Przytacza wyniki bardzo wielu eksperymentów, w tym także własnego pomysłu. Jeden z nich miał rozstrzygnąć, czy istnieje miłość od pierwszego wejrzenia oraz jak najlepiej kogoś poderwać.

Od jakich słów najlepiej zacząć, jeśli chcemy wywrzeć na kimś znakomite wrażenie? Internet z pewnością nam tu nie pomoże, bowiem polecane w nim „zagajenia" prędzej wpędzą drugą osobę w depresję niż zrobią wrażenie („Czy to atmosfera jest tu taka gorąca, czy to po prostu ty?", „Głosy w mojej głowie podpowiedziały mi, żebym podszedł do ciebie", „Zgubiłem mój numer telefonu. Dasz mi swój?"). Aby ustalić, jakie słowa dają największą szansę na przyciągnięcie uwagi potencjalnego partnera, badacze z Uniwersytetu w Edynburgu poprosili ludzi o ocenę różnych typów klasycznych „zagajeń".

Wyniki pokazały, że bezpośrednie propozycje seksualne („Hej maleńka, nie jestem może komikiem, ale mogę ci zagwarantować, że nie zaśniesz z nudów w łóżku") i komplementy („A, tu jesteś! To ciebie wszędzie szukałem - dziewczyny z moich snów") nie przynoszą najlepszych rezultatów. W rzeczywistości okazały się do tego stopnia nieskuteczne, że badacze nie potrafili zrozumieć, dlaczego je w ogóle wymyślono. Po wielu godzinach bezowocnego drapania się po głowach doszli do wniosku, że mężczyźni prawdopodobnie używają ich, „aby zidentyfikować kobiety wyzwolone ze więzów społeczno-seksualnych". Znaczenie skuteczniejsze były zdania świadczące o poczuciu humoru, miłej osobowości i obyciu kulturalnym. Wszystko pięknie, ale - jak przyznają sami autorzy - zakreślenie pola „tak, to jest dobry tekst na podryw" w anonimowym kwestionariuszu to jedno, a podjęcie decyzji w realnym świecie to drugie.
(fragment)

*  *  *

Dziwnologia Richarda Wisemana prezentuje rezultaty wielu (często przekomicznych) eksperymentów, dotyczących wielu osobliwości życia codziennego.

„The Scientific American"

Wiedzieliście, że najczęściej śmieszą ludzi słowa zawierające literę „K"? Lub że ludzie założą raczej niewyprany sweter utytłany w psich odchodach niż zdecydują się wyprać założyć należący do seryjnego mordercy? A jeśli chcecie wiedzieć, dlaczego niektóre serwisy randkowe lub osobiści doradcy są skuteczniejsi niż inni albo jaki jest najzabawniejszy dowcip na świecie [...], to ta książka jest dla was.

„The Times"

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:130x175 mm
  • Oprawa:twarda z obwolutą
  • ISBN-13:9788374147989
  • Data wydania:14 lipiec 2010
  • Numer katalogowy:138966

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher