OPIS
ZAPROSZENIE DO LEKTURY Prezentowana Państwu praca jest pierwszą tego typu pozycją na polskim rynku księgarskim; z tego względu należy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych a może nawet podstawowych pytań. Mianowicie: Co zawiera Leksykon? Objaśnia znaczenie 750 stosowanych współcześnie w medioznawstwie i komunikowaniu (prasa, radio, telewizja, film, Internet itp.) terminów i zwrotów, które często pojawiają się w środkach masowego przekazu, polityce, biznesie i nauce, uwzględniając inspirujący w tej dziedzinie wpływ NOWYCH MEDIÓW. Leksykon zawiera słownik polsko-angielski i angielsko-polski objaśnianych haseł. Dla kogo Leksykon? Jest to niewątpliwie pomoc w pracy reporterów, dziennikarzy, radiowych spikerów i telewizyjnych prezenterów. Ogromna pomoc merytoryczna dla studentów dziennikarstwa, komunikacji społecznej i medialnej, psychologii, socjologii, kulturoznawstwa i politologii. Dla uczniów szkół pomaturalnych typu organizacja reklamy, medioznawstwo, i kierunków mających do czynienia z szeroko pojętą komunikacją medialną. Co zawiera Leksykon? Jest niewątpliwie kompendium wiedzy, pozwalającej się zorientować o roli i miejscu mediów w życiu gospodarczym, politycznym i społecznym. Zawiera wiedzę o komunikacji społecznej między wielkimi wytworami naszej cywilizacji oraz kultury, takimi jak: religia, polityka, biznes, nauka, sztuka a także sama kultura. Jak korzystać z Leksykonu? Tak samo jak ze słownika czy encyklopedii. Podane alfabetycznie hasła w rzeczywistości tworzą całość, opisującą sytuację mediów papierowych jak i elektronicznych w naszym życiu. Dodatkowo wszystkie pojęcia mają tłumaczenie na język angielski, co powinno sprawić większą przyjemność z lektury dla nie tylko znających ten język. Samo zaprezentowanie Państwu tej pozycji książkowej jest już dla mnie przyjemnością. Tym bardziej, że zawiera ona na końcu obszerny spis najbardziej aktualnych (w większości przypadków wydanych po 2000 roku) książek także w języku polskim. To niewątpliwy atut i mam nadzieję - do wykorzystania.