OPIS
Powszechne jest mniemanie, że rachunkowość jest głównie dla księgowych. Jest to mylne podejście, ponieważ podstawową funkcją rachunkowości jest dostarczanie informacji o jednostce gospodarczej. Adresatami tych informacji są różni odbiorcy wewnętrzni i zewnętrzni, którzy dzięki nim mogą odnieść wiele korzyści, pod warunkiem jednak, że rozumieją ich wymowę i potrafią się nimi posługiwać. W tym celu powinni poznać charakterystyczne cechy i zasady rachunkowości jako uniwersalnego "języka biznesu". Jego zrozumienie jest możliwe dzięki niniejszej książce, która stopniowo wprowadza czytelnika w tajniki rachunkowości, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zawartość sprawozdań finansowych. Przyswojenie prezentowanych treści ułatwiają odpowiednio dobrane rysunki, schematy i tablice oraz przykłady liczbowe. Przedstawione w książce zagadnienia są zgodne z polskim prawem bilansowym oraz międzynarodowymi regulacjami rachunkowości. Książka jest adresowana do menedżerów, biznesmenów, pracowników działów ekonomicznych i technicznych przedsiębiorstw, może być wykorzystywana jako podręcznik przez studentów niespecjalizujących się w rachunkowości.