OPIS
Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością zawiera kompendium podstawowej wiedzy menedżerskiej niezbędnej do poruszania się we współczesnej, zorientowanej jakościowo, globalnej gospodarce. Niniejsza pozycja adresowana jest zarówno do środowiska akademickiego, w tym przede wszystkim studentów i słuchaczy studiów z zakresu ekonomii i zarządzania, jak i praktyków biznesu. Wśród rozlicznych prezentowanych zagadnień, szczególną uwagę poświęcono na przybliżenie następujących zagadnień: wielowymiarowe i multiperspektywiczne definiowanie jakości, miejsce przywództwa w zarządzaniu jakością, praca zespołowa, koncepcje zarządzania, w tym: Hoshin Kanri, Six Sigma, Lean Six Sigma, instrumentarium zarządzania wykorzystywane w procesie ciągłych usprawnień, w tym: Quality Function Deployment, Kaizen, 5S, SPC, Metoda Taguchi, FMEA, standardy zarządzania jakością (ISO 9001:2000, QS 9000, VDA 6.1, TS 16949), modele nagród jakości (Deming Prize, MBNQA, EFQM Excellence Award), systemy zarządzania środowiskowego, HACCP)