OPIS
Publikacja stanowi uzupełnienie akademickich podręczników z dziedziny marketingu dla osób dopiero poznających tę dziedzinę nauki. Będzie także odpowiednim narzędziem do analizy strategii marketingowych przedsiębiorstw dla osób posiadających wiedzę z tego zakresu w warstwie teoretycznej, jednak bez praktycznych odniesień do realiów gospodarczych.
Celem publikacji jest podkreślenie znaczenia odpowiednio dobranych elementów strategii marketingowej do rodzaju działalności przedsiębiorstw i ich otoczenia rynkowego. Szczególna uwaga została poświęcona współzależności pomiędzy poprawnym stosowaniem elementów tej koncepcji a osiąganiem sukcesu przez opisywane przedsiębiorstwa.
W publikacji przygotowanej przez pracowników Katedry Marketingu Międzynarodowego zawarto osiem studiów przypadków (case study) opisujących problemy, przed którymi stanęły polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa.
Prezentowane studia przypadku umożliwiają praktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu segmentacji nabywców, koncepcji marketingu partnerskiego oraz strategii cen, promocji, dystrybucji i produktu.
Opisy przypadków każdorazowo zakończono pytaniami i zadaniami, które powinny nie tylko przyczynić się do utrwalenia wiedzy z danego tematu, ale i ułatwić dogłębną i systematyczną analizę problemu. Jednocześnie stawiane pytania stają się przyczynkiem do dyskusji nad dalszą strategią firmy.
Publikacja zawiera także propozycje zajęć warsztatowych, które dodatkowo mają zachęcić do kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów, a także do pracy grupowej i ćwiczenia sztuki prezentacji.
Praca przeznaczona jest dla studentów uczęszczających na zajęcia z podstaw marketingu oraz wszystkich osób, które są zainteresowane praktycznymi aspektami wdrażania koncepcji marketingowej.