OPIS
Zaprezentowane w niniejszej publikacji badania wykazały, że Skala Ryzyka Dysleksji jest metodą, która pozwala na wczesne rozpoznanie dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania.
Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji. Starsze wydanie książki zawiera normy dla klasy 0, wydanie uaktualnione dodatkowo zostało poszerzone o normy dla klasy I.
Z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, oraz o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji zamieszczono tu także arkusze badania w dwóch wersjach: uzupełnionej i nieuzupełnionej.
Zaletą proponowanej metody jest jej forma, która umożliwia dokonanie oceny i opracowanie wyników w krótkim czasie.