OPIS
Jeżeli nie określił tego Twój nauczyciel, musisz sam zdecydować, ile czasu tygodniowo możesz poświęcić na studiowanie tego, trzeba przyznać skomplikowanego przedmiotu.
Zastanów się, jaka pora dnia jest najlepsza dla Ciebie na naukę. Niektórzy zaczynają rano, inni wieczorem lub o różnych szczególnych niekiedy porach dnia czy też nocy.
Wybierz zaciszne miejsce do nauki. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdybyś mógł odejść od nauki bez konieczności składania i rozkładania pomocy naukowych, zmiany ułożenia podręczników, notatek, czy też nawet sposobu siedzenia.
Nie obawiaj się robić przerw na odpoczynek. Jeśli poczujesz się zmęczony, stwierdzisz, że nie możesz pracować, zrób ją i wróć odświeżony, po na przykład relaksującym spacerze, który możesz odbyć w najbliższej okolicy. Będziesz miał lepsze wyniki, zaś Twoja percepcja zwiększy się, wracając najpewniej do normalnego poziomu.
Jeżeli potrzebujesz pomocy, poproś swego nauczyciela, lub też innego przyjaciela, studenta ,, który już TO przeżył”, mogą oni udzielić Ci odpowiedzi na nurtujące pytanie, lub udzielą wyjaśnień pozwalających na zrozumienie wątpliwości.
Na początku przeczytaj dość pobieżnie to co masz studiować. Zaznacz fragmenty zupełnie nowe .trudne i niezrozumiałe. Wyrób sobie pogląd na temat tego, co masz studiować, czego masz się nauczyć. Wróć do treści zrozumiałych i stopniuj pozostałe, wracając do własnych zapisów zwłaszcza w momentach trudnvch.
W trakcie czytania warto robić sobie notatki pomagają one zwykle koncentracji i skupieniu uwagi. Sposób, w jaki będziesz je robił, zależy tylko od Ciebie i narzędzi do notowania. Możesz wypisywać tylko punkty, lub robić bardzo szczegółowe notatki - wypisy. Na cokolwiek się zdecydujesz, bądź konsekwentny. 10 pomoże Ci zrozumieć problematykę tematu.
Twoja wiedza zostanie oceniona na podstawie samodzielnej pracy lub też egzaminu, który będzie tym mniej uciążliwy, im Ty bardziej zbliżysz wiedzę teoretyczna i praktykę, im lepiej zrozumiesz treści.
Nauka nie powinna być dostrzegana jako żmudne zmagania, lecz ma dawać do ręki klucz, którym otwieramy drzwi do umiejętności. Odkrywanie nowych rzeczy. uzyskiwanie większej wiedzy i umiejętności powinno satysfakcjonować poprzez zdobywanie doświadczenia wyzwalając uczucie przyjemności.
Autorzy