OPIS
Książka zatytułowana „Warranty subskrypcyjne” autorstwa Wiktora Czeszejko-Sochackiego, Cezarego Nowosada i Adama Wiśniewskiego zawiera dokładne omówienie problematyki nowego typu papierów wartościowych, nazwanych warrantami subskrypcyjnymi. Warranty subskrypcyjne zostały wprowadzone do polskiego systemu prawnego przez ustawę z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw, która weszła w życie w dniu 15 stycznia 2004 roku.
Warranty subskrypcyjne są instrumentami finansowymi zaliczonymi do grupy papierów wartościowych o charakterze wierzycielskim, które nie posiadają ceny nominalnej. Papiery te zawierają w sobie dwa odmienne, alternatywne uprawnienia: do złożenia zapisu na akcje w ramach kapitału docelowego albo do objęcia akcji nowej emisji w związku z warunkowym podwyższeniem kapitału zakładowego.
W książce opisana została natura, podstawowe funkcje oraz charakter prawny warrantów subskrypcyjnych. Czytelnik znajdzie w niej przewodnie i kontrowersyjne założenia doktrynalne. Ponadto książka zawiera szczegółowe omówienie warunkowego i docelowego podwyższenia kapitału zakładowego, z którymi warranty subskrypcyjne są związane, a także porównanie warrantów subskrypcyjnych z opcjami na akcje.
W książce znajduje się także omówienie warrantów subskrypcyjnych jako instrumentów programów motywacyjnych dla kadry menedżerskiej. Opracowane zostały wszystkie z tym związane zagadnienia: założenia i parametry programów motywacyjnych, cena wykonania warrantów subskrypcyjnych, lock up. Nie zabrakło też przykładowych programów motywacyjnych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.