OPIS
Celem autorów podręcznika Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej było napisanie książki adresowanej do studentów kierunków pedagogicznych i psychologii, w tym także do studentów studiów wieczorowych i zaocznych. Uwzględniono zatem specyficzne trudności, przed jakimi jest postawiony student:
- ograniczona do minimum liczba godzin wykładów i ćwiczeń przeznaczonych na przedmiot,
- konieczność samodzielnej pracy z podręcznikiem i często występujące trudności w dotarciu do piśmiennictwa uzupełniającego,
- rozmaitość realizowanych w ubiegłych latach programów szkolnych oraz znaczna dezaktualizacja zdobytej w szkole wiedzy z zakresu biologii i higieny, pogłębiona nieuniknionym zapomnieniem znacznych części materiału, szczególnie istotna w przypadku studentów studiów wieczorowych i zaocznych.
Ponadto autorzy uwzględnili fakt, iż student pedagogiki i psychologii będzie szukał w skrypcie przede wszystkim takich informacji, które są mu bezpośrednio potrzebne. Z założenia zatem nie jest to obszerne kompendium biologii, propedeutyki medycyny i higieny, ale — mimo kilkuset stron - ściśle sprofilowany podręcznik, zawierający tylko wyselekcjonowaną wiedzę. Umożliwi to przygotowanie się do zajęć przedmiotu Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania i zdanie egzaminu, gdyż podręcznik ten uwzględnia wszystkie treści programowe, objęte obowiązującymi standardami. Z drugiej strony niniejszy podręcznik może służyć jako źródło użytecznych informacji, które z uwagi na ich rozproszenie w obszernej literaturze z zakresu biologii, auksołogii, medycyny i higieny z ergonomią, są dla przeciętnego pedagoga i psychologa trudno dostępne.