OPIS
Tak jak Jedwabny Szlak był kiedyś najważniejszym szlakiem handlowym świata, tak szlak elektroniczny staje się handlową autostradą dwudziestego pierwszego wieku. Tak jak wynalezienie prasy drukarskiej i systemu księgowości stworzyło gospodarkę opartą na słowie pisanym, tak nowa ekonomia popycha świat biznesu oraz społeczeństwo w kierunku nowej formy kapitalizmu, jaką jest wirtualny b@zar.
Nowy świat, który właśnie się tworzy, wymaga nowego sposobu pojmowania. W unikalnej książce opisującej konsekwencje tego procesu dla firm wszystkich branży – od handlu po media i reklamę – Robin Bloor prezentuje prosty acz potężny zestaw czterech fundamentalnych modeli biznesu:
krzywa kija hokejowego – objaśniająca nadzwyczajny rozwój firm internetowych i samej sieci
mechanizm oferty i akceptacji – który rewolucjonizuje kontakty pomiędzy konsumentem a producentem
siła automatyzacji – wymuszająca ciągłe innowacje
nowa ekonomia b@zaru – przynosząca całkowitą transformację transakcji kupna/sprzedaży i stosunków pomiędzy firmami
Autor oferuje zwięzłe i praktyczne rady co do tego, jak zmienić tradycyjną firmę w e-biznes, a więc przeprowadzić r-e-konstrukcję Twojej firmy. Bloor objaśnia znaczenie elektronicznej marki i realia elektronicznego kanału dystrybucji oraz proponuje strategie przyciągania i pozyskiwania na stałe nowych elektronicznych klientów.
Na tym jednak książka się nie kończy. Odmalowuje ona odkrywczy obraz nowego krajobrazu gospodarczego, z jego głównymi i pomniejszymi atrakcjami. Konkluzję stanowi przykuwająca uwagę wizja przyszłości, w której świat jest odwrócony do góry nogami za sprawą potęgi nowych elektronicznych obywateli.
Wirtualnym przedsiębiorcom oraz tym wszystkim, których „być albo nie być” zależy od tego, czy będą umieli wykorzystać potęgę Internetu do stworzenia przewagi konkurencyjnej, Wirtualny B@zar proponuje receptę na sukces w nowym świecie gospodarki elektronicznej.
W odróżnieniu od wielu innych autorów piszących na temat e-commerce, Robin Bloor ma bogate doświadczenie na tym polu. Przekształcił on swoją własną firmę, Bloor Research, w dobrze prosperującą firmę internetową, która faktycznie przynosi zyski, najwyraźniej na przekór trendom „dot.com.” Firma prowadzi trzy strony internetowe: IT-Director.com, IT-Analysis.com i IT-Seek.com. Bloor pracuje również jako konsultant do spraw gospodarki elektronicznej dla wielu wielkich organizacji, wśród których są banki, firmy zajmujące się oprogramowaniem i wydawnictwa.
Będąc szefem Bloor Research, wiodącej organizacji prowadzącej analizy sektora IT, Robin Bloor jest również autorem i wydawcą serii raportów branżowych na temat strategii komputerowych stosowanych przez firmy, z których największą popularność zdobył The Enterprise by Other Means. Jego artykuły często ukazują się w takich tytułach jak Financial Times i The Wall Street Journal. Mieszka w Milton Keynes.